Föreläsning<3

Idag var jag på en föreläsning som fick mig att tänka till ordentligt och jag vill sprida mitt budskap till alla er. Även om det kanske inte var föreläsningens ämne så berättade föreläsaren lite om hans döda syster. Jag tänker nu, visst man väljer inte ens familj, men den är oftast där för en, ställer upp och älskar en oavsett. Därför är det viktigt att ni bryr et om er familj.

Tänk alla de som kommer hem, storasyster är hemma och ropar: "hej!". Och du svarar bara "jag ska dra till några polare hejdå"
Tänk de som har en lillebror som frågar: "vill du snälla leka med lego med mig?". Och du svarar bara: "nej jag pallar inte leka småbarnslekar"
Tänk på alla de som just nu i denna sekund bråkar med sina syskon, och skriker fula ord.
Men tänk också på alla de vars syskon är döda, och de skulle göra vad som helst för att få tillbaka.

Innerst inne älskar vi alla vår familj, men vi måste vara rädda om dem, för en dag finns de inte där längre, och då kommer man ångra sig!

Ha en bra härlig dag tillsammans med er familj nu!
All kärlek till er!

XOXO Glädjespridaren

Kommentarer
Postat av: Merima^^

awwwiiiee tack så snäll du är! :D<3

detsamma! :DD

2011-12-10 @ 14:10:44
URL: http://merimarujovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0