Så många fina människor <3

För kunde jag tro att människor var onda, att de förstör planten och att djuren är bättre. Men jag har upptäckt hur fel jag har, alla människor har något gott inom sig! Det finns så många som säger fina saker till varandra, gör bra insatser och känner empati. Kärleken, värmen och gemenskapen är mäktigare och större en något annat. Alla, och jag menar ALLA har något fint innom sig. Alla är fina på sitt eget unika sätt! Det är lätt att tro att människan är ond utifrån allt man hör från tidningar, nyheter, serier o.s.v. men det är dags att någon lyfter upp allt gott som fins! Det tänker jag göra.

Tillexempel:


Sex av tio svenskar skänker pengar till välgörenhet inför jul.

Detta hände en tjej: En gång när jag var ung och gick på krogen så sa en kille till mig (som jag var lite förtjust i och ville fortsätta kvällen med) att "du är inte en sån som man går hem med - du är en sån som man gifter sig med. (läste detta på en blogg)

Vi har en hjälporganisation som heter Friends som är mot mobbning.


Kommentarer
Postat av: Jennie

va härligt med folk som skänker pengar nu vid jul :)

2011-12-03 @ 17:14:23
URL: http://hallon8.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0